Corinne Cumming / EBU nuotr.
Organizavimas

2023-ųjų „Euroviziją“ žiūrėjo 162 milijonai žmonių

Pasibaigus 2023-ųjų „Eurovizijai“, po konkurso praėjus beveik dviems savaitėms, buvo paskelbtas konkurso žiūrimumas. Šiais metais konkursą bent jau vienai minutei įsijungę buvo 162 milijonai žiūrovų per 38 nacionalinius transliuotojus.

Primename – kalba eina apie 38 transliuotojus, nors šiais metais „Eurovizijoje“ dalyvavo 37 šalys todėl, kad Belgija turi du nacionalinius transliuotojus – flamandišką ir valonišką.

Lietuvoje „Euroviziją“ šiais metais žiūrėjo daugiau nei milijonas žiūrovų. Plačiau apie tai bei dar daugiau statistikos galite rasti mūsų ankstesniame straipsnyje.

YouTube player

Įdomu tai, kad Lietuva yra tarp trylikos daugiausiai konkursą žiūrėjusių šalių. Iš visų žmonių, kurie tą vakarą buvo prie televizijos ekranų, bent trumpam konkursą įsijungė daugiau nei pusė, o panašią statistiką demonstruoja ir Armėnija, Belgijos flamandiškasis transliuotojas, Kipras, Kroatija, Estija, Izraelis, Slovėnija ir Jungtinė Karalystė. Šalis, kurioje „Euroviziją“ žiūrėjo didžiausias procentas žmonių, yra Islandija – čia konkursą įsijungė beveik kiekvienas tuo metu prie televizijos ekranų buvęs žmogus – 98,7%. Po jos rikiuojasi šiaurės šalys – Norvegija (87,8%), Suomija (85.6%) ir Švedija (82.3%). Austrijoje žiūrimumas buvo didžiausias nuo 2016-ųjų, o Slovėnijoje – nuo 2015-ųjų. Vokietijoje ir  Prancūzijoje žiūrimumas irgi kur kas aukštesnis nei pernai.

YouTube player
YouTube player

Kalbant apie šiųmetinį geriausiųjų trejetuką, Švedijoje, kaip minėta, žiūrimumas buvo vienas aukščiausių tarp visų valstybių. Tačiau įdomu tai, kad pernai „Euroviziją“ šioje valstybėje žiūrėjo kiek daugiau – 2,38 mln. gyventojų, o šiais metais 2,32 mln. Tuo tarpu Suomijoje tiek daug žiūrinčių nebuvo nuo 2007-ųjų – tų metų, kai konkursas vyko Suomijos sostinėje Helsinkyje. Izraelyje, kuris su Noa Kirel ir „Unicorn“ užėmė garbingą trečiąją vietą, irgi pastebimas didelis augimas – net 391 procentų, lyginant su 2022 m. Verta pastebėti, kad pernai Izraelio atstovas Michael Ben David į finalą nepateko.

Jungtinėje Karalystėje, šių metų šeimininkų šalyje, konkursą taip pat stebėjo gerokai daugiau žmonių nei anksčiau. Iš viso transliacijas įsijungė 9,9 milijonai žmonių. Ukrainoje, kuri laimėjo pernai ir kurios vardu konkursas šiemet buvo rengiamas, žiūrimumas siekė 19,7%.

Vis dėlto kone ryškiausia statistikos detalė šiais metais yra rekordinis įsitraukimas į interneto platformas, ypač „TikTok“. 105 milijonų unikalių paskyrų buvo pasiektos per dvi savaites – kuomet vyko asmeninės repeticijos bei pačios „Eurovizijos“ transliacijos. Taip pat ženkliai padidėjo peržiūrų skaičius bei „patiktukų“ paspaudimai.

Didelis įsitraukimas į „TikTok“ turinį gali būti ir priežastis, kodėl šiais metais konkursą žiūrėjo itin daug jaunų žmonių. Tarp žmonių, sulaukusių nuo 15 iki 24 metų, net 53,5 procentai žiūrėjo finalą, o tai yra net keturis kartus daugiau nei vidutinis šalies transliuotojo reitingas (13,8%). Verta paminėti ir tai, kad 45 milijonai unikalių vartotojų žiūrėjo oficialiame „YouTube“ kanale, ir daugiau nei 60 procentų jų buvo nuo 16 iki 34 metų amžiaus.

YouTube player

Šiais metais daugiau nei 1100 žurnalistų iš 50 skirtingų šalių turėjo akreditaciją Liverpulyje ir dar apie 550 turėjo nuotolines akreditacijas. Iš buvusių Liverpulyje, 180 priklausė fanų medijai. 230 fanų medijos atstovų konkursą sekė nuotoliniu būdu. Vien per gegužę buvo parašyta 20 procentų daugiau straipsnių apie „Euroviziją“ nei ankstesniais metais.

Prenumeruoti
Pranešti apie
guest

0 komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus