Rekordus „nulaužusi“ 2024-ųjų „Eurovizijos“ žiūrėjimo statistika: konkursą stebėjo 163 milijonai žmonių
Praėjus beveik dviems savaitėms nuo didžiojo „Eurovizijos“ finalo, kuriame triumfavo Šveicarija, Europos transliuotojų sąjunga (EBU) paskelbė konkurso žiūrimumo statistiką. Paaiškėjo, kad tris šių metų „Eurovizijos“ šou (2 pusfinalius ir finalą) stebėjo 163 milijonai žiūrovų. Tai yra milijonu daugiau nei pernai ir 2 milijonais daugiau nei 2022-aisiais.
Finalo žiūrimumo dalis siekiė 46,7 procentus ir tai yra didžiausia žiūrimumo dalis nuo pat 2006 metų. Tarp jaunimo (15-24 metų) auditorijos, žiūrėjimo dalis buvo 58,6 procentai – didžiausias procentas per visą istoriją.
Konkurso šeimininkėje Švedijoje užfiksuotas panašus žiūrimumas kaip ir praėjusiais metais – konkursą stebėjo 2,3 milijonai žiūrovų, o žiūrėjimo dalis siekė 87,3 procentus visų žiūrovų, tai reiškia, kad būtent „Eurovizijos“ transliacijų metu, tas transliacijas stebėjo tokia dalis visų žiūrovų. Tai yra didžiausias skaičius nuo 2000 metų, kai konkursas taip pat vyko Švedijoje.
Šveicarija, kuri galiausiai išplėšė pergalę su Nemo ir daina „The Code“ užfiksavo, kad konkursą stebėjo 723 tūkst. žiūrovų. Tai taip pat yra didžiausias kada nors užfiksuotas skaičius Šveicarijoje.
Net 18-oje iš 37 šalių, „Eurovizijos“ žiūrėjimo dalis viršijo 50 procentų, o didžiausia ji buvo Islandijoje (96%), Švedijoje (87,3%), Norvegijoje (85,5%), Suomijoje (83,1%), Kroatijoje (73,2%) ir Lietuvoje (70,2%). Galime matyti, kad Lietuvoje „Eurovizijos“ žiūrimumas yra vienas didžiausių iš visų dalyvaujančių šalių. O antrą vietą užėmusi ir savo rekordą pagerinusi Kroatija, pagerino ir žiūrimumo rekordą – „Euroviziją“ stebėjo 1,1 mln. žiūrovų.
Dar daugiau įdomių faktų
Šiemet buvo sulaukta balsų iš 156 šalių iš viso pasaulio. Tai yra 12 šalių daugiau nei pernai, kai buvo pristatytas „likusio pasaulio“ (angl. Rest Of The World) balsavimas. Daugiausiai balsų šiame balsavime buvo sulaukta iš JAV, Kanados, Rumunijos, Meksikos, Jungtinių Arabų Emiratų, Turkijos, Pietų Afrikos, Vengrijos, Slovakijos ir Bulgarijos.
„Eurovizijos“ turinys konkurso partnerio TikTok platformoje pasiekė net 486 milijonus skirtingų paskyrų. Tai yra 4 kartus daugiau nei pernai. Video įrašai su grotažyme #Eurovision2024 buvo peržiūrėti 6,5 mlrd. kartų.
Daina nugalėtoja „The Code“ pasiekė „Daily Top 100“ 44 šalyse, 13-oje iš jų pasiekė pirmą vietą, o 29-iose pasiekė top 10.
Didesnis pasiekiamumas visame pasaulyje
2024-ųjų konkurso šeimininkės Malmės atstovai teigia, kad „Eurovizijos kaimelį“ per visą konkurso savaitę aplankė 82 tūkst. žmonių.
Į konkurso generalines repeticijas ir gyvus šou bilietus įsigijo fanai net iš 92 šalių.
Net 1,1 tūkst. žurnalistų iš 54 šalių turėjo akreditacijas ir dirbo spaudos centre Malmėje.