Šių metų „Euroviziją“ Lietuvoje žiūrėjo per milijoną žiūrovų
Pasibaigus šių metų „Eurovizijos“ dainų konkursui, rengėjai ima skaičiuoti „viščiukus“ – akis, šiemet stebėjusias didžiausią pasaulyje muzikinę fiestą. Europos transliuotojų sąjunga (EBU) dar nepaskelbė oficialių žiūrimumo duomenų, tačiau pavienių šalių transliuotojai jau skelbia savo skaičius. Lietuvoje bent trumpam vieną iš konkurso vakarų stebėjo per milijoną žiūrovų.
Preliminariais „Kantar“ duomenimis, praėjusį šeštadienį vykęs „Eurovizijos“ dainų konkurso finalas sudomino 819 tūkst. televizijos žiūrovų. Tiesiogiai per LRT televiziją transliuotos laidos finalo konsoliduotas reitingas siekė 19,2 procentų. Šis skaičius iš esmės sutampa su reitingu, kurį pasiekė ir Monikos Liu pasirodymas pernai.
Anot LRT generalinės direktorės Monikos Garbačiauskaitės-Budrienės, šiemet taip pat trečdaliu išaugo žiūrovų, stebėjusių finalą portale LRT.lt, skaičius, pasiekęs beveik 100 tūkst. žmonių. Tiesa, tam įtakos galėjo turėti ir tai, kad, priešingai nei praėjusiais metais, oficialaus „Eurovizijos“ YouTube kanalo tiesioginė transliacija Lietuvos bei dar kelių šalių žiūrovams nebuvo pasiekiama.
„Eurovizijos“ dainų konkursas Lietuvoje tradiciškai yra viena žiūrimiausių televizijos laidų. Anot „Kantar“ atstovės L. Petraitienės, į metinių laidų topus patenka ne tik tarptautinio „Eurovizijos“ konkurso pusfinaliai ir finalas, bet ir jį apšildančios laidos, taip pat nacionalinės atrankos finalas, o didžioji dalis auditorijos žiūri transliaciją tiesiogiai.
Ryškios paraiškos pritraukia daugiau auditorijos
Peržvelgus kai kurių visuomeninių transliuotojų paviešintus duomenis iš dalies pasitvirtina sena teorija, kad šalyse, kurios pristato favoritėmis laikomas paraiškas, konkursas sulaukia daugiau vietinių žiūrovų dėmesio.
Štai, pavyzdžiui, šiemet trečią vietą su paraiška „Unicorn“ užėmusio Izraelio auditorija pademonstravo įspūdingą 391 proc. augimą. Tiesa, konkretūs skaičiai viską paaiškina geriau. Virš 9 mln. gyventojų turinčioje šalyje finalą stebėjo apie 980 tūkst. žiūrovų, o pernai, kai Izraelio finale neišvydome, šis skaičius siekė vos 200 tūkstančių.
Panašus augimas matomas ir Austrijoje, kurios viltims pasiekti gerą rezultatą su šmaikščiu Teyos ir Salenos duetu nebuvo lemta išsipildyti. 2022 m., kai šalis nepateko į finalą, jį stebėjo 0,5 mln. gyventojų, o šiemet šis skaičius perkopė 1,08 milijonų. Antrą vietą užėmusioje Suomijoje auditorija išaugo 62 procentais – nuo 1,07 iki 1,73 mln. žiūrovų.
Kita vertus, galima atkreipti dėmesį ir į tai, kad favorite laikytoje ir galiausiai konkursą laimėjusioje Švedijoje, lyginant su pernai, žiūrimumas šiek tiek nukrito. Pagal viešai prieinamą informaciją, Cornelios Jakobs pasirodymą Turine žiūrėjo 2,38 mln. gyventojų, o istorinę Loreen pergalę stebėjo kiek mažiau – 2,32 milijonai Švedijos gyventojų.
EBU duomenimis, 2022 m. „Eurovizijos“ dainų konkursas pritraukė 161 mln. stebėtojų visame pasaulyje. Oficiali šių metų statistika dar nepaviešinta.