„Eurovizijos“ grafikos dizaineriai prabilo apie skaudžią patirtį

EBU nuotr.

EBU nuotr.

Pasirodo, jog 2017 metų „euroviziniams“ karoliams buvo kilusi rimta grėsmė. Iš karto po reklamos agentūrų konkurso pabaigos, kuomet daugiausiai organizatorių ir EBU palaikymo sulaukė „Republique“ bei „Banda“ tandemo koncepcija, suinteresuotų žmonių grupė (Ruslana, Oleksandr Ksenofontov, Sergej Proskurnia ir kiti), slaptai bandė anuliuoti rezultatus, siūlydami savo variantą, kuris prieš tai net nedalyvavo atrankoje.

Šiandien „Republique“ paviešino šių žmonių parengtą raštą, kuris atskleidė mums nemažai įdomių detalių. Iš pradžių, konkurso šūkis turėjo būti „Celebrate Harmony“, pabrėžiantis harmoniją Europoje. Priešininkų grupelė sukritikavo šį šūkį: „Šiuo metu Ukrainoje situacija nėra stabili, todėl nedera švęsti harmonijos šalyje, kurioje neramumų metu žuvo virš 10 tūkst. žmonių.“

Dar daugiau kritikos strėlių sulaukė grafinis konkurso apipavidalinimas. Logotipe buvo išpeiktas spalvų pasirinkimas – mėlyna, raudona ir balta spalvos ukrainiečiams keltų asociacijas su Rusijos trispalve, o karolių raštai kritikams priminė Maskvos turistinio pasididžiavimo, Vasilijaus Palaimintojo soboro kupolus. „Šie aspektai gali sukelti šalyje dar daugiau nesutarimų“, – teigiama rašte, kuriuo buvo bandyta atsikratyti išrinktos konkurso koncepcijos.

Socialinių tinklų nuotr.

Socialinių tinklų nuotr.

Dokumente buvo cituojamas ir kultūros bei istorijos ekspertų verdiktas, neigiamai vertinantis karolių idėją vien dėl to, jog senovės Ukrainoje ant vieno siūlo karolius kabino tik žemo socialinio sluoksnio atstovės, dėl ko šis logotipas pozicionuotų Ukrainą kaip skurdžią šalį.

Netrukus komanda pasiūlė savo grafinę temą, kuri buvo politiškai neutrali, šiuolaikiška bei atspindinti ES ir Ukrainos dvasią. Koncepcija rėmėsi garsaus, Kijeve gimusio, tapytojo Kazimiro Malevičiaus darbais. Taip, kalba eina apie tą patį Malevičių, nutapusį garsųjį „Juodąjį kvadratą“. Siūlomos spalvos turėjo atspindėti Europos šalių nacionalinių spalvų spektrą. Pristatytas šūkis „Celebrating the Extraordinary“ pabrėžtų, jog „Eurovizijos“ konkurse ypatingo dėmesio sulaukia originalūs ir neįprasti talentai.

„Malevič“ koncepcijos idėja

„Malevič“ koncepcija

Vis dėlto, EBU liko prie pirminės grafinės koncepcijos, o „harmonija“ buvo pakeista į „įvairovę“. Nors pagrindiniame logotipe buvo naudojami tie patys mėlyni ir raudoni atspalviai, visgi transliacijų metu scena buvo nusidažiusi Ukrainos vėliavos spalvomis, mėlyna ir geltona.

EBU nuotr.

EBU nuotr.

Pasibaigus konkursui, Ukrainos spaudoje pasirodė labai daug straipsnių ir interviu, kritiškai vertinančių organizavimo skaidrumą. Apie savo skaudžią patirtį aktyviai reiškiasi tiek nacionalinės televizijos prodiuseriai, kurie turėjo pasitraukti iš konkurso organizavimo komandos, tiek patys atlikėjai, pasirodę renginio scenoje. Kaip vertinate šių metų konkurso grafinę temą ir jos pritaikymą transliacijų metu? Kviečiame pasireikšti komentaruose!

Pasidalinti



Rašyti komentarą

*
* (neskelbiamas)

Please insert the signs in the image:

Sukurta: MyMadWeb